Nov 14 2011 Socialinė žiniasklaida Lietuvoje

social-networking

Pristatytas pirmasis Lietuvoje socialinės žiniasklaidos indeksas, kurio tikslas – nustatyti socialinės žiniasklaidos lyderius Lietuvoje. Kuriant indeksą buvo tiriamos Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės, telekomunikacijų bendrovės, bankai, politikai bei aukštojo mokslo įstaigos.

Pasirinktų tiriamųjų veiksmams bei pasiektiems rezultatams socialinės žiniasklaidos kanaluose buvo suteiktos skaitinės vertės, kurias susumavus, suskaičiuotas kiekvieno tiriamojo  indeksas.

Indekso vertę lėmė tiriamųjų aktyvumas apimties bei turinio prasme, pasekėjų skaičius bei jų įsitraukimas į tiriamųjų skelbiamą turinį bei kiti, optimalų socialinės žiniasklaidos naudojimą patvirtinantys, rodikliai. Maksimalus galimas surinkti balų skaičius – 42.

Mažmeninės prekybos srityje, surinkusi 19,4 balo, lydere tapo „Rimi“, mobiliojo ryšio – „Omnitel“ (32,9), bankų – „Swedbank“ (33,0), aukštojo mokslo – „Kauno technologijos universitetas“ (22,4). Iš tirtų politikų daugiausia balų (31,5) surinko prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Indeksą sudarė ryšių su visuomene agentūra UAB „Komunikacija ir konsultantai“. Pasak agentūros direktoriaus Andriaus Kasparavičiaus, socialinė žiniasklaida nėra trumpalaikė mada, o esminis pokytis daugeliui: tradicinei žiniasklaidai, marketingo, ryšių su visuomene, reklamos ir kitų komunikacijos sričių atstovams.

„Manau, kiekvienas, dirbantis komunikacijos srityje, šiandien turi gerai pagalvoti, kaip prie šio pokyčio prisitaikyti: ar toliau į kliento duris belstis iki šiol naudotomis priemonėmis, ar pasirinkti pažangesnes. Socialinės žiniasklaidos indeksu siekiame paskatinti įmones įvertinti savo naudojamas komunikacijos priemones ir įsitikinti, ar išties jos atitinka šiuolaikinės komunikacijos tendencijas“, – teigia Andrius Kasparavičius.

Ateityje planuojama indeksą skaičiuoti periodiškai, o vertinamų sričių skaičių – plėsti.

 

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles