Sep 2 2013 Reklamos rinka: kas gali džiaugtis

Reklamos rinka: kas gali džiaugtis

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – liepos mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 2,6 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu, rašoma pranešime spaudai. Labiausiai šiuo laikotarpiu augo radijo, kino ir interneto reklamos apimtys.

Lyderio pozicijas labiausiai reklamuojamų produktų grupėse nesikeičia – šiemet jas išlaiko prekybos tinklai, greitieji kreditai ir mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės. Labiausiai, iki 40,5 proc., reklamos apimtys mažėjo mobilaus ryšio operatorių grupėje.

„Nuo šių metų pradžios labiausiai augo radijo reklamos apimtys. Palyginimui, pernai radijo reklamos augimas siekė 3 proc., tuo metu šiemet jis šoktelėjo iki 25 proc. Radijo reklamos laiko augimui įtakos turėjo įvairiems reklaminiams žaidimams skirtos sekundės“, – pranešime cituojama sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 16,3 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-liepą. Iš viso šiemet buvo  užfiksuota 2 mln. 531 tūkst. reklamos vienetų.

Per pirmus septynis šių metų mėnesius TV reklamos augimas siekė 2,3 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 1 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 744 tūkst. reklaminių klipų.

Tuo metu spaudos reklamos apimtys krito 7,2 proc. Laikraščiuose reklamos ploto mažėjimas buvo 8,9 proc., žurnaluose reklamos plotas krito 3,8 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 7 mln. 448 tūkst., žurnaluose – 3 mln. 805 tūkst. kv.cm. reklamos.

Sausio – liepos mėnesiais buvo ištransliuota 3 mln. 828 tūkst. radijo sekundžių reklamos, tai yra 38,6 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis, taip pat – išaugęs radijo žaidimų kiekis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 24 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, krito 22,5 proc.

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 70 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusiais metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito beveik penktadaliu – 17,7 proc.

Labiausiai smuko, iki 27,5 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus septynis šių metų mėnesius 26 tūkst. reklaminių lipdukų.

Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-liepos mėnesių duomenis, mažėjimas siekė 12,3 proc.

Šiemet vienu didžiausiu augimu po radijo reklamos pasižymėjo kino reklama, augo 18,5 proc. Iš viso šių metų sausio – liepos mėnesiais buvo parodyta 158 tūkst. reklaminių klipų.

Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių  Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

Šaltinis: Delfi.lt

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles