Jan 1 2008 „TNS LT“: 2009 m. Lietuvos reklamos rinka krito 39,2 proc.

rollercoaster

By: TNS LT

Rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ duomenimis, 2009 m. šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse krito 39,2 proc. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 329,6 mln. litų.

Pasak „TNS LT“ direktoriaus G.Juodpusio, kaip ir tikėtasi, 2009 m. pradžioje dėl neaiškios situacijos šalies ekonomikoje stipriai vėlavo reklamos biudžetų tvirtinimas, tai turėjo neigiamos įtakos 2009 m. reklamos rinkai. 2009 m. Lietuvos reklamos rinkos smukimas viršijo pesimistines prognozes, ji nukrito iki 2004 m. pradžios lygio.

„2009 metu reklamos monitoringo duomenys rodo, kad jau nuo 2009 m. sausio mėn. reklamos apimtis gana ženkliai sumažėjo. Tokia pat tendencija išliko visus metus, gal tik išskyrus vasaros mėnesius, kai ūgtelėjo reklamos apimtis televizijoje ir internete. Sumažėję reklamdavių biudžetai, kritę žiniasklaidos kanalų reklamos įkainiai, konkurencija tarp žiniasklaidos kanalų dėl reklamos pinigų lėmė spartų reklamos rinkos mažėjimą“, – teigia„TNS LT“ direktorius Gytis Juodpusis.

Kaip ir ankstesniais metais, 2009-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 44,0 proc. ir 21,8 proc. Lyginant su 2008m., pernai reklamai skirtos lėšos mažėjo visuose žiniasklaidos kanaluose. Žurnaluose reklamos pajamos krito 48,6 proc., laikraščiuose – 46,7 proc., televizijoje 37,2 proc., lauko reklamos rinkoje (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) – 36,1 proc., radijuje 28,2 proc., interneto reklamos rinkoje – 33,3 proc., kine – 8,3 proc. Per 2009-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis krito nuo 161,25 iki 98,39 litų.

Kanalas 2008 mln. lt 2009 mln. lt Pokytis Dalis
TV 231 145 -37,2% 44%
LAIKRAŠČIAI 135 72 -46.7% 21,8%
ŽURNALAI 70 36 -48,6% 10,9%
RADIJAS 39 28 -28,2% 8,5%
lauko reklama* 36 23 -36,1% 7%
INTERNETAS 30 20 -33,3% 6,1%
KINAS 1,2 1,2 -8,3% 0,3%
VIDAUS reklama** N/A 4,5 - 1,4%
IŠ VISO 542,2 329,6 -39,2% 100,0%

* įskaitant ir lauko vaizdo reklamą ir „Fillboard“ (reklama ant degalinių degalų pylimo pistoletų) reklamą

** vidaus-TV reklama – ekranai prekybos centruose ir degalinėse

„TNS LT“ įvertino vidaus TV (ekranai prekybos centruose ir degalinėse) ir BTL (netradicinės reklamos priemonės) reklamos rinką. Ji 2009 m. sudarė 4,5 milijonų litų ir 3,5 milijonų litų.

2009 m. aktyviausiai reklamavosi prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai, maisto gamintojai, vaistinės, farmacijos bendrovės, valstybės institucijos, koncertų, renginių organizatoriai. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Tele2“, „Procter&Gamble“, „Bitė“,„Danone group“, „Henkel“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Maxima LT“, „Palink“, „L’Oreal”.

Vis dar pesimistines prognozes atskleidė ir „TNS LT“ šių metų vasario-kovo mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai. Anot jų, 2010 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 14 proc., televizijos reklamos rinka – 10 proc., radijo – 13 proc., laikrašcių – 18 proc.,žurnalų – 16 proc., lauko reklamos rinka – 12 proc., kino reklamos rinka – 13 procentu. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2010 m. augs tik interneto reklamos rinka – 15procentų.

Carat komentaras: Latvijoje reklamos rinka susitraukė 46%, Estijoje – 36%

Comments are closed.

SHARE THE ARTICLE:

Related Articles